چند راهکار ساده برای تزئین سفرۀ عقد

چند راهکار ساده برای تزئین سفرۀ عقد

حتما شما هم به عنوان عروس و داماد، علاقه زیادی به داشتن یک سفر عقد جذاب و کاربردی دارید. سفره عقد مانند هر وسیله دیگری که در مراسم عقد به کار می‌رود، برای عروس و دامادها اهمیت دارد. بنابراین، برای تزئین سفرۀ عقد باید از روش‌های مختلف استفاده کرد تا در نهایت یک سفره عقد جذاب، خاص و لوکس داشت. این روزها، وسایل آماده ای که برای تزئین کردن سفره عقد مورد استفاده قرار می‌گیرند، کم نیستند. شما نیز می‌توانید با کمک این وسایل و وسایلی که خودتان درست می‌کنید، شروع به تزئین سفرۀ عقد کنید. 

با توجه به اهمیت سفره عقد و تزئین آن، در ادامه این مقاله قصد داریم در مورد تکنیک‌های خاص برای تزئین و زیباتر کردن سفره عقد صحبت کنیم. 

تکنیک‌های کاربردی برای تزئین سفرۀ عقد

سفره عقد تاثیر زیادی در زیبایی عکس‌های شما در مراسم عقد دارد. به همین خاطر، بسیاری از زوجین علاقه دارند تا با روش‌های خاص و کاربردی اقدام به تزئین سفرۀ عقد کنند. اگر به سالن‌های عقدی که اقدام به برگزاری مراسم عقد می‌کنند، مراجعه کرده باشید؛ احتمالا دیگر نیازی به تزئین سفره عقد ندارید. چرا که در خود سالن‌های عقد، خدمات تزئین سفره عقد، میز و صندلی مهمان‌ها و ... انجام می‌شود. 

اما به هر حال در زمانی که می‌توانید برای تزئین سفره عقد ایده بدهید، بد نیست که این کار را انجام دهید. تکنیک‌ها و راهکارهای مختلفی وجود دارند که می‌توانند برای تزئین سفرۀ عقد بسیار کاربردی باشند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم. 

استفاده از شمع برای تزئین سفره عقد

شمع یکی از زیباترین وسایلی است که می‌توانید برای تزئین سفره عقد خریداری کنید. شمع‌ها دارای مدل‌های مختلفی‌اند و در سایزهای متفاوتی نیز تولید می‌شوند. اگر به دنبال یک سفره عقد لوکس و خاص هستید، بهتر است که از شمع‌های ایستاده استفاده کنید و آن‌ها را سفره عقد کنار هم قرار دهید. قرار دادن چند شمع کوچک و خاص روی سفره عقد، می‌تواند زیبایی خاصی به سفره بدهد. 

بهتر است که رنگ شمع‌های انتخاب شده شما برای تزئین سفرۀ عقد، کرمی‌رنگ یا سفید رنگ باشد. شمع‌های بزرگ می‌توانند به سفره عقد زیبایی خاصی بدهند، اما بهتر است که فقط چند عدد از آن‌ها را در سفره به کار ببرید. اگر قرار است مراسم عقد خود را در یک مکان خاص برگزار کنید، می‌توانید شمع‌ها را در محل ورود مهمان‌ها، عروس و یا داماد نیز بچینید. ولی این کار بستگی به سلیقه و شرایط مراسم شما دارد. 

گل آرایی طبیعی در سفره عقد 

گل آرایی در سفره عقد، اهمیت بسیار زیادی دارد و نمی‌توان از زیبایی گل‌هایی که در سفره عقد مورد استفاده قرار می‌گیرند، چشم‌پوشی کرد. اگرچه بسیاری از افراد‌ترجیح می‌دهند که گل آرایی سفره عقد را با گل‌های مصنوعی انجام دهند، اما توصیه می‌شود که از گل‌های طبیعی استفاده کنید. گل‌های طبیعی هم زیبایی منحصر به فردی به سفره عقد می‌دهند و هم فضا را خوش‌بو و معطر می‌کنند.

اگر بودجه زیادی برای تزئین سفرۀ عقد با گل آرایی ندارید، می‌توانید از گل‌های کوچک‌تر و کمتر برای گل آرایی استفاده کنید. نیازی نیست که کل سفره خود را پر از گل‌های رنگارنگ کنید. چند گل ساده و با رنگ روشن انتخاب کنید و گل آرایی را انجام دهید. 

اگر به دنبال ایده خاص برای تزئین سفرۀ عقد می‌گردید، می‌توانیم به شما پیشنهاد کنیم که گل آرایی سفره عقد خود را با گل‌های ماشین عروس و دسته گل خودتان ست کنید. 

نبات و تاثیر آن در زیبایی سفره عقد

نبات به دلیل ساختار کریستالی خاصی که دارد، می‌تواند زیبایی خاصی به سفره عقد بدهد. به خصوص اگر نورپردازی مناسبی در سفره عقد وجود داشته باشد. از طرفی قرار دادن نبات در سفره عقد، می‌تواند نشانه شیرین کامی‌عروس و داماد باشد. 

برای تزئین سفره عقد با نبات، راهکارهای مختلفی وجود دارند و حتی شما می‌توانید بر اساس خلاقیت خودتان، این کار را انجام دهید. به طور مثال، می‌توانید چند عدد نبات چوبی را در کنار هم قرار دهید تا مانند یک دسته گل شوند. سپس، می‌توانید دسته گل نبات را در سفره عقد قرار دهید. 

عسل‌های باکس دار و خاص

عسل یکی از مهم‌ترین خوراکی‌هایی است که در سفره عقد قرار می‌گیرد. در گذشته تا به امروز، عسل را در جام قرار می‌دادند و در سفره عقد می‌گذاشتند. امروزه نیز می‌توان عکس را به شکل‌های مختلفی در سفره عقد قرار داد. ولی با توجه به اینکه هدف شما تزئین سفرۀ عقد است، بهتر است که به دنبال ظروف خاص برای ریختن عسل درون آن‌ها باشید. 

ظروف کوچک شیشه‌ای که در سایزهای مختلفی در بازار وجود دارند، می‌توانند بهترین گزینه برای ریختن عسل باشند. این ظروف هم به عنوان تزئین در سفره عقد شما مورد استفاده قرار می‌گیرند هم می‌توانند یا یادگاری برای عروس و داماد باشند. به خصوص اگر بتوانید روی ظرف‌های عسل نام عروس و داماد، تاریخ عقد و موارد دیگری را یادداشت کنید. 

هدیه به مهمان‌ها را فراموش نکنید

برای برگزاری مراسم عقد، معمولا یک سری هدیه‌هایی نیز برای مهمانان در نظر گرفته می‌شوند که با نام گیفت عروسی در بازار به فروش می‌روند. بهتر است که گیفت‌های عروسی را به عنوان یک وسیله برای تزئین سفرۀ عقد انتخاب کنید. هر چقدر گیفت‌های عروسی جذاب‌تر و خاص‌تر باشند، می‌توانند به سفره عقد شما هم زیبایی بیشتری بدهند. حتی شما می‌توانید از همان ظروف کوچک که عسل درون آن‌ها ریخته‌اید، به عنوان یک گیفت عقد استفاده کنید. 

بهترین سالن عقد در تهران با سفره عقد لوکس و لاکچری

همه موارد ذکر شده برای تزئین سفره عقد، تنها توصیه‌هایی هستند که می‌توانید در صورت نیاز آن‌ها را عملی کنید. اما فارغ از روش‌های تزئین سفرۀ عقد، انتخاب بهترین سالن عقد برای برگزاری این مراسم بسیار اهمیت دارد. چرا که طراحی داخلی سالن عقد، گل آرایی‌های انجام شده برای سفره عقد و بخش‌های مختلف دیگر سالن عقد، اهمیت زیادی برای عروس و دامادها دارد. 

سالن عقد نگارین در غرب تهران، یکی از بهترین سالن‌های برگزار کننده مراسم عقد محسوب می‌شود. اگر به دنبال یک سالن عقد لوکس، اما جمع و جور برای برگزاری مراسم خانوادگی خودتان هستید، در رزرو سالن عقد نگارین با مدیریت جناب آقای شهروی شک نکنید. 

عقد بین المللی

نظر شما

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد