ارائه چند ایدۀ خاص برای عیدی دادن به عروس

ارائه چند ایدۀ خاص برای عیدی دادن به عروس

مراسم ازدواج دارای رسم و رسومات ریز و درشت متنوعی می‌باشد که هرکدام جذابیت خود را دارند. یکی از زیباترین این رسوم را می‌توان عیدی دادن به عروس دانست. در واقع خانواده داماد در اولین عید نوروز که معمولاً در دوران عقد یا نامزدی است، وسایلی را به عنوان هدیه به عروس خانم عیدی می‌دهند. در کل عیدی دادن به عروس را می‌توان از جمله رسم های کهن و زیبا دانست، که برای بعضی خانواده‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد.

معمولا آقایانی که در دوران عقد یا نامزدی به سر می‌برند با رسیدن اولین عید نوروز به به دنبال چند ایدۀ خاص برای عیدی دادن به عروس هستند تا بتوانند این مراسم را باشکوه‌تر برگزار کنند و یک خاطره به یاد ماندنی ایجاد نمایند. 

در این مطلب قصد داریم که چند ایدۀ خاص برای عیدی دادن به عروس را برای شما دوستان عزیز مطرح کنیم. پس با ما همراه باشید. 

بررسی چند ایدۀ خاص برای عیدی دادن به عروس:

عیدی دادن به عروس از گذشته تاکنون تغییرات زیادی داشته است. در گذشته خانواده عروس و داماد فامیل و اقوام خود را برای مراسم عیدی عروس دعوت می‌کردند. اما اکنون تنها خانواده عروس و داماد در برگزاری این مراسم حضور دارند. 

همچنین در گذشته وسایل مربوط به عیدی به سلیقه داماد تهیه و تزیین می‌گردیده‌اند. اما امروزه این وسایل با نظر خود عروس خانم انتخاب و تزیین می‌شوند که این کار نیاز به زمان زیادی دارد. در واقع تزیین هدایا اهمیت زیادی خواهد داشت، زیرا باعث می‌شود جلوه بیشتری پیدا کنند. به همین دلیل در این زمان اکثر افراد به دنبال چند ایدۀ خاص برای عیدی دادن به عروس هستند. البته دقت داشته باشیم که رسم عیدی دادن تنها مربوط به عروس نمی‌شود و این رسم در اکثر شهرها متقابلاً برای داماد نیز اجرا خواهد شد. 

اما در اینجا سعی کرده‌ایم چند ایدۀ خاص برای عیدی دادن به عروس را برای شما مطرح کنیم. علاوه بر آن امروزه با توجه به افزایش هزینه‌ها زوجین سعی می‌کنند تا بیشتر وسایل ضروری را خریداری کرده و از خرید وسایل بی مصرف خودداری کند. از جمله وسایلی که به عنوان عیدی عروس انتخاب می‌شوند می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد. 

چند ایده خاص برای عیدی دادن به عروس

لباس: 

اگر شما نیز به دنبال چند ایدۀ خاص برای عیدی دادن به عروس هستید بهتر است بدانید که تهیه لباس‌های عروس در عید نوروز یکی از بهترین این ایده‌ها می‌باشد‌. البته ممکن است برخی از افراد لباس مجلسی و حتی یک ست لباس خانگی برای عروس خانم تهیه کنند که این موارد ضروری نیست. ولی ممکن است با توجه به نظر طرفین خریداری شود. 

از جمله لباس‌هایی که برای عروس خریداری می‌شود، می‌توان به مانتو بهاره، شال و روسری، شلوار، کیف، کفش و همینطور عطر و ادکلن اشاره نمود. البته برای عروس خانم‌هایی که چادر می‌پوشند خرید چادر مجلسی نیز مناسب است. 

هفت سین: 

یکی دیگر از چند ایدۀ خاص برای عیدی دادن به عروس را می‌توان هفت سین دانست. البته این رسم در همه نقاط کشور وجود ندارد. اما به هر حال شما می‌توانید یک هفت سین کوچک همراه با ماهی و سبزه، تزیین کرده و در کنار دیگر وسایل به عروس خانم تقدیم کنید. 

هفت سین

آجیل و شکلات برای عیدی عروس: 

به طور کلی آجیل و شکلات نیز در لیست چند ایدۀ خاص برای عیدی دادن به عروس خانم قرار می‌گیرند. در واقع خانواده داماد می‌توانند در کنار تمام وسایلی که برای عروس تهیه کرده‌اند میزان کمی آجیل و شکلات نیز خریداری کرده و با تزیین شیک و زیبا به عروس هدیه دهند. 

سبد میوه: 

حال که به توضیح چند ایدۀ خاص برای عیدی دادن به عروس می‌پردازیم بهتر است بدانید که تزیین سبد میوه نیز می‌تواند ایده جذابی باشد. بنابراین شما می‌توانید همچون شب یلدا از میوه آرایی استفاده کرده و آنها را در سبد و ظروف زیبا بچینید. 

گل و شیرینی: 

گل و شیرینی از جمله هدایای می‌باشند که در اکثر مواقع زمانی که خانواده داماد به دیدن خانواده عروس می‌روند به همراه دارند. در نتیجه گل و شیرینی را می‌توان جزء جدانشدنی عیدی عروس دانست. 

طلای عیدی عروس: 

یکی جذاب‌ترین ایده‌هایی که در لیست چند ایدۀ خاص برای عیدی دادن به عروس قرار می‌گیرد یک تکه طلا است که در اکثر نقاط کشور مرسوم می‌باشد. معمولا خانواده داماد برای عیدی یک تکه طلا که ممکن است النگو، گوشواره، انگشتر، گردنبند یا حتی سکه باشد را برای عروس خریداری می‌کنند. البته خرید النگو به عنوان عیدی عروس مرسوم‌تر می‌باشد. 

عیدی عروس به سبک جدید: 

در بالا چند ایدۀ خاص برای عیدی دادن به عروس که در اکثر نقاط متداول است بیان کرده شد. اما امروزه به دلیل افزایش هزینه‌ها برخی از خانواده‌ها ترجیح می‌دهند از خرید برخی وسایل غیر ضروری بپرهیزید و به جای آن وسایلی که بیشتر مورد استفاده است را تهیه کنند. در این زمان بهتر است قبل از تهیه وسایل با خانواده عروس در مورد این موضوع صحبت نمایید، سپس لوازم مورد نیاز را تهیه کنید.

از جمله این وسایل می‌توان به لوازم برقی مانند قهوه ساز، آبمیوه گیری، مخلوط کن، توستر، بخارشوی و... اشاره نمود. البته وسایل دکوری نیز می‌توانند بسیار جذاب باشند که از جمله این وسایل می‌توان به تابلوی مدرن یا تابلو فرش اشاره نمود. این وسایل به دلیل آنکه منحصر بفرد و کاربردی هستند به شدت موجب خوشحالی خانواده عروس خواهند شد. 

چند نکته مهم در مورد عیدی عروس: 

فرهنگ ایرانی پر از سنت‌های شیرین و خاص است که دوران نامزدی و عقد را به یادماندنی‌تر می‌کند. عیدی عروس نیز یک سنت بسیار پرطرفدار و جذاب است. البته در صورتی که این سنت زیبا به چشم و همچشمی تبدیل نگردد و موجب ناراحتی خانواده‌ها نشود. در واقع شما می‌توانید با توجه به بودجه خود وسایل مورد نیاز را تهیه نمایید که این موضوع کاملاً سلیقه‌ای است. 

اما به هر حال تزیین عیدی عروس کار جالبی است که در بین چند ایدۀ خاص برای عیدی دادن به عروس قرار می گیرد. در کل شما می‌توانید برای تزیین وسایل تهیه شده از کاغذ کادو، باکس و تنگ‌های شیشه ای که مخصوص هدیه هستند استفاده کنید و آنها را با سلیقه خود تزیین نمایید. البته برخی از افراد ترجیح می‌دهند تزیینات مربوط به عیدی را به افراد متخصص در این زمینه بسپارند تا وسایل به شیک‌ترین شکل ممکن آماده شوند.

تزئین جذاب عیدی عروس

نظر شما

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد