ثبت عقد بین المللی در ترکیه با زمان 72 ساعت

ثبت عقد بین المللی در ترکیه با زمان 72 ساعت

ثبت عقد بین المللی در ترکیه

ثبت عقد بین المللی در ترکیه در چند سال گذشته مورد توجه اتباع خیلی از کشورها به‌ خصوص ایرانیان قرار گرفته است. اهداف مختلفی باعث می‌شود ایرانیان برای ثبت ازدواجشان در ترکیه اقدام کنند. اصلی‌ترین مزیت این کار گرفتن سند ازدواج بین‌المللی است که با هزینه‌های کمی قابل انجام است. اما قطعاً مواردی مانند مجاورت ترکیه با ایران و برگزاری مراسم عروسی آزادانه در ترکیه با امکان فیلم‌برداری در فضای باز و طبیعت زیبا و هزینه‌هایی نه ‌چندان زیاد عوامل تأثیرگذار دیگر هستند. ثبت ازدواج بین‌المللی تنها برای اتباع خارجی ساکن  ترکیه نیست، بلکه هر فرد پناهنده یا حتی بدون تابعیت هم می‌تواند در این کشور ازدواج کند. این افراد می‌توانند با گرفتن وکیل پناهندگی در ترکیه ازدواج‌شان را به‌ طور رسمی ثبت کنند.

عقد بین المللی در 72 ساعت

تفاوت ازدواج بین‌المللی در ترکیه و ثبت ازدواج در ایران 

در کشور ترکیه برخلاف ایران ازدواج رسمی از سوی نهاد شهرداری و از طریق مأموران آن انجام شود. البته برای افرادی که پا‌یبند به اعتقادات مذهبی هستند، در کنار این نوع ازدواج امکان خواندن خطبه عقد توسط روحانیونی که در ترکیه امام نکاحی خوانده می‌شوند، هم وجود دارد. جالب است بدانید در قوانین ترکیه عقد رسمی و قانونی تنها از طریق شهرداری‌ها انجام می‌شود. بنابراین عقد توسط امام نکاحی بعد از عقد رسمی در شهرداری از لحاظ قانونی به رسمیت شناخته می‌شود. ضمناً در قوانین این کشور چیزی به عنوان ازدواج موقت تعریف شده نیست..

 ازدواج اتباع کشورهای مختلف در ترکیه 

خوشبختانه در ترکیه هیچ مانعی برای ثبت عقد بین المللی در ترکیه اتباع خارجی از کشورهای مختلف وجود ندارد. البته در صورتی‌ که طرفین شرایط ازدواج را داشته باشند. در چنین مواردی افراد باید گواهی تجرد را از کنسولگری کشورشان دریافت کنند. بزرگ‌ترین مزیت ازدواج در ترکیه این است که افراد در کنار سند ازدواج ترکیه‌ای می‌توانند سند ازدواج بین‌المللی تحویل بگیرند. این سند در همه‌جای دنیا به رسمیت شناخته می‌شود. در حقیقت ازدواج بین‌المللی در ترکیه برای دو تابعیتی ها فرصت بسیار خوبی فراهم کرده ‌است. 

ازدواج در ایران یا ثبت عقد بین‌المللی در ترکیه؟ 

در صورتی‌ که شما و همسرتان هر دو ایرانی هستید، می‌توانید ازدواج خود را هم در ثبت احوال ایران و هم در ترکیه ثبت کنید. البته باید بدانید که ثبت ازدواج از طریق کنسولگری ایران مشمول قوانین داخلی ایران و تابع حقوقی همچون حق طلاق و حقوق بیشتر برای مردان است. پس اگر تمایل دارید شروط ضمن عقد داشته باشید، باید برای آن مدارک و گواهی جداگانه تهیه کنید. حال چنانچه ازدواج ترکیه‌ای را انتخاب کنید، گواهی ازدواج به زبان‌های انگلیسی و ترکی ارائه‌ شده و در سفارت‌ کشورهای مختلف معتبر و قابل استناد است. 

بعد از طی شدن مراحل ثبت ازدواج بین المللی در ترکیه باید از طریق کنسول‌گری‌های ایران سند ازدواج بین‌المللی را ارائه داده و با ثبت درخواست، نام همسرتان را در شناسنامه ایرانی درج کنید. البته در این مرحله بسته به این‌که فرد متقاضی ثبت ازدواج خانم یا آقا باشد، قوانین متفاوت است. درواقع برای خانم‌ها در مورد ازدواج با همسر خارجی محدودیت‌هایی وجود دارد. درضمن در کشور ترکیه همانند خیلی از کشورهای متمدن دنیا ازدواج چندهمسری یا ازدواج با فرد متأهل وجوه قانونی ندارد.

ثبت عقد بین المللی در 72 ساعت

پاره ای از قوانین ازدواج بین المللی در ترکیه

آنچه واضح و مشخص است ازدواج در ترکیه به خصوص برای ایرانیان مزیت‌های زیادی به همراه دارد. همانطور که اشاره شد افراد پس از ثبت عقد بین المللی در ترکیه سند ازدواجی دریافت می کنند که به چند زبان ترجمه شده و حتی بدون ترجمه هم در سفارتهای دیگر پذیرش می شود. در نتیجه افراد می‌توانند در فرآیند دریافت ویزا و کسب اقامت برای خود و همسرشان  این سند را به سفارت کشورهای دیگر ارائه دهند. عقدی که در شهرداری ترکیه انجام می شود، مطابق با قوانین بین المللی و بدون در نظر گرفتن مهریه است. در حقیقت همان قانون نصف کردن اموال پس از طلاق که در قوانین مجامع بین المللی حکم فرماست، در ترکیه هم اجرا می شود. در شرایط صلاحیت برای عقد در ترکیه نکات دیگری هم در نظر گرفته شده است که برخی از آنها شامل موارد زیر است:

*در ترکیه ازدواج با محارم و بستگان نزدیک مانند عمو، دایی، خاله و عمه ممنوع است. علاوه بر این فرزندان این بستگان هم نمی توانند با هم ازدواج کنند. مزید بر این که ازدواج والدین با فرزند خواندگان و یا ازدواج افراد با فرزندان همسران قبلی هم میسر نیست.

*در شرایطی که فردی ازدواج قبلی داشته و تصمیم به عقد ازدواج جدید می‌گیرد، حتما باید تکلیف ازدواج پیشین مشخص شده و طلاق صادر شده باشد.

*نکته بارز در ازدواج بین المللی ترکیه این است که مسئله چند همسری نه تنها برای شهروندان بومی این کشور، بلکه در مورد اتباع خارجی و پناهندگانی که در ترکیه زندگی می‌کنند هم ممنوع بوده و جرم شناخته می‌شود.

*در ترکیه تنها افراد بالای 18 سال اجازه ازدواج دارند. در ضمن این افراد تنها در صورتی مجوز عقد ازدواج دریافت می‌کنند که از توانایی‌های ذهنی لازم برخوردار باشند. 

*مطابق قوانین ترکیه خانم ها تنها بعد از 300 روز از طلاق قبلی شان می‌توانند مجددا ازدواج کنند. ( در حقیقت عده نگه می‌دارند) البته در شرایطی که فرد گزارش پزشکی مبنی بر عدم بارداری ارائه دهد، از این 300 روز هم معاف خواهد بود.

ثبت عقد بین المللی در 72 ساعت

شرایط اقامت بعد از ازدواج در ترکیه

 با اینکه صرفا با ثبت عقد بین المللی در ترکیه شخص نمی‌تواند اقامت دائم این کشور را دریافت کند، اما اگر یکی از زوجین شهروند ترکیه باشند، اقامت برای همسرش هم فراهم می‌شود. در صورتی که با یک شهروند ترک ازدواج کنید، به مدت سه سال از کارت صورتی و توریستی بهره مند می‌شوید. بعد از گذر این سه سال می‌توانید برای شهروندی ترکیه و دریافت پاسپورت این کشور درخواست دهید. اگر در این مدت بررسی های محلی متقاعد کننده باشد، شهروندی ترکیه به شما تعلق خواهد گرفت.

چرا عقد بین المللی در ترکیه را انتخاب کنیم؟

ثبت عقد بین المللی در ترکیه اول از همه به این دلیل اولویت دارد که ترکیه از لحاظ جغرافیایی به ایران نزدیک است. در ضمن محدودیتهای بین المللی که  در خیلی از کشورها برای ایرانیان وجود دارد، در ترکیه مشاهده نمی‌شود. مهم تر از همه اینکه افرادی که با اتباع خارجی سایر کشورها ازدواج می‌کنند، از این طریق می توانند برای اقامت بین المللی در هر کشوری اقدام کنند. 

البته فارغ از مقاصد مهاجرتی و گرفتن سند ازدواج بین المللی، امکان ازدواج خارج از سبک های سنتی و مذهبی مرسوم در کشورخودشان مهیا می‌شود. نزدیکی قوانین ازدواج در جمهوری ترکیه و ایران نیز دلیل دیگری در استقبال مردم برای مراسم گرفتن در این کشور است. علاوه بر این حتی افرادی که تمایلات مذهبی دارند می‌توانند در این کشور توسط روحانیون مذهبی ترکیه عقد ازدواج ببندند.

ثبت عقد بین المللی در 72 ساعت

طبیعت جذاب و شگفت انگیز ترکیه و وجود سواحل بکر و دلنشین موجب شده اغلب ایرانیان برای برگزاری مراسم در تالارها و کشتی های مجلل استقبال نشان دهند.  البته یکی از مهمترین دلایل گرایش ایرانیان برای ازدواج در ترکیه عدم نیاز به ویزا برای ایرانیان است. یک مسئله مهم دیگر اینکه ازدواج در ترکیه برخلاف قوانین ایران محدودیت‌های قوانین برای ازدواج با اتباع خارجی را ندارد. مجموعه نگارین ودینگ negarinwedding یکی از مجریان ثبت ازدواج در ترکیه در مدت 72 ساعت است و این فرآیند را از صفر تا صد با هزینه‌های مقرون به صرفه برای افراد متقاضی ازداوج پیگیری می کند.  

نظر شما

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد